ارتجال

ارتجال

۲۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

وبلاگ ارتجال در یادداشتی بیان داشت:


«و لَن یَجعَل اللهُ لِلکافرینَ عَلی المومنینَ سَبیلا؛ خداوند هرگز برای کافران راه تسلطی بر مومنان قرار نداده است.»1

بر اساس آیات الهی و رهنمود های ائمه اطهار علیهم السلام، مؤمنان همواره وظیفه دارند تلاش کنند تا وابسته به دشمنان نباشند. زمانی که کشوری مستقل باشد دیگر به بیگانگان باج نمی دهد و ظلم و زور را نمی پذیرد. امام راحل در خصوص اهمیت موضوع استقلال از شرق و غرب می‌فرمایند: "ایرانی بسازیم که بدون اتکا به آمریکا و شوروی و انگلستان این جهان‌ خواران بین‌المللی؛ استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی خویش را به دست گیرد و روی پای خود بایستد.2»

شورای عالی فضای مجازی در تاریخ هفدهم اسفند ماه 1390 به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل گردید. این شورا که متشکل از برجسته ترین مقامات کشوری در جایگاه اعضای حقوقی، و برترین متخصصان متعهد در زمینه فضای مجازی، در جایگاه اعضای حقیقی بود، فعالیت خود را مبتنی بر 40 دستور کاربردی مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی آغاز کرد. از ضرورت تشکیل این شورا، افزایش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سایه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، آماده کردن زمینه ای مستعد برای دفاع از زیر ساخت های حیاتی در مقابل حملات اینترنتی، ترویج و تحقق گفتمان انقلاب اسلامی برای ایجاد ارتباط و همکاری با ملت ها به ویژه ملت های مسلمان، دسترسی آسان به فضای مجازی در نهایت امنیت و سلامتی برای کاربران و حضور موثر و فعال ایران در فضای مجازی در دو عرصه سخت افزاری و نرم افزاری بود. اما اصلی ترین هدف شورای عالی فضای مجازی، فراهم ساختن اینترنتی سالم، سریع، ارزان و همیشه در دسترس است، که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تنها راه رسیدن به این اهداف می باشد.

شبکه ملی اطلاعات، باعث دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت و تولید پهنای باند داخلی می شود. همچنین در صورت اجرای صحیح و قانونی این شبکه، شرایط مناسبی برای مستقل بودن کشور، رقابت تولیدات داخلی با تولیدات خارجی، صرفه جویی در خروج ارز، داشتن محیطی سالم جهت انتشار محتوای مطلوب، اشتغال زایی جوانان و... را فراهم می آید. نداشتن شبکه ملی اطلاعات، باعث وابستگی هر چه بیشتر به تولیدات بیگانه، سرازیر شدن سودهای هنگفت به شرکت های خارجی، جاسوسی اطلاعات و سرکوب کردن نیروهای جوان متخصص  داخلی و... می شود. مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و شورای عالی فضای مجازی فرمودند: «باید با استفاده از توانایی ها و استعدادهای جوان کشور و با سیاست گذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی، و حضور فعال و تاثیر گذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم. که لازمه حضور فعال و تاثیر گذار در فضای مجازی،«تمرکز در تصمیم گیری»، «جدیت در اجرا بدون از دست دادن زمان»، «هماهنگی میان دستگاه ها» و «پرهیز از موازی کاری و تعارض» است».3

اکنون با توجه به قابلیت های شبکه ملی اطلاعات چرا مسئولین اقدامی جهت راه اندازی صحیح و سریع این شبکه حیاتی برای شریان های فضای مجازی کشور نمی کنند؟! چه کسانی در واردات غیر شفاف پهنای باند سهیم هستند؟ سود حاصل از این پهنای باند به جیب چه کسانی سرازیر می شود، که فرصت های اشتغال زایی و پیشرفت را از کشور ما گرفته و دو دستی تقدیم به جنایتکاران و جهانخوران غرب کرده است؟!

مسئولان دولت! چرا با عدم اجرای احکام فیلرتینگ شبکه های ضد اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ، وایبر و... باعث تقویت صاحبان صهیونیست این نجس افزارهای صهیونیستی شده اید؟

طبق ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف است شبکه ملی اطلاعات را ایجاد و در پایان سال اول برنامه آن را عملیاتی کند. یعنی طبق این قانون، شبکه ملی اطلاعات باید چهار سال پیش راه اندازی می شد.

رئیس شورای عالی فضای مجازی! شما در این چند سال موظف به برگزاری جلسات منظم شورای عالی فضای مجازی جهت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بودید؛ پس چرا در انجام وظایف خود غفلت و کوتاهی نموده اید؟!

اعضای غیر دولتی شورای عالی فضای مجازی! شما چرا در مقابل کوتاهی ها سکوت اختیار کرده اید؟! و به دستوراتی که از طرف مقام معظم رهبری در باب فضای مجازی، به تک تک شما جداگانه ابلاغ شده است، به درستی عمل نکرده اید؟! مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «مسئله استقلال را اینجا می شود فهمید؛ استقلال یعنی یک کشوری، مداخله گر را بشناسد، با آن مقابله کند و در مقابل آن بایستد. استقلال به معنای مقابله با آن قدرتی است که می خواهد مداخله کند، می خواهد دستور بدهد، می خواهد حیثیت و شرف یک ملت را برای منافع خود خرج کند...»4 آیا شما مسئولین! حافظ استقلال کشور در فضای مجازی بوده اید؟! یا اینکه روز به روز زمینه را برای جولان دادن جنگ افزارهای اینترنتی-صهیونیستی نظیر تلگرام و اینستاگرام فراهم کرده اید؟

شما مسئولان را چه شده است؟ که چشمان خود را به روی خروج اطلاعات کاربران ایرانی از طریق شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی بسته اید؟! چرا به فعالیت در بستر اینترنت نجس آمریکایی رضایت داده اید و دستان دشمنان را از فضای مجازی کشور قطع نمی کنید؟ نکند شما هم جزو آن خواصی باشید که به دلیل نداشتن بصیرت (همچون عمربن سعد) چشم بر روی حقایق بسته و در مقابل متاع دنیا پایشان لغزید و دینشان را قربانی دنیایشان کردند؟ مسئولین کشور بدانید که با تاخیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات موجب سال ها عقب ماندگی و وابسته بودن کشور در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات می شوید که این بزرگترین خیانت به نظام جمهوری اسلامی ایران است...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۵ ، ۲۰:۴۲
ERTEJAL ERTEJALI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۴
ERTEJAL ERTEJALI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۳
ERTEJAL ERTEJALI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۱
ERTEJAL ERTEJALI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۰
ERTEJAL ERTEJALI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۱۹
ERTEJAL ERTEJALI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۱۸
ERTEJAL ERTEJALI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۱۷
ERTEJAL ERTEJALI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۰۸
ERTEJAL ERTEJALI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۰۷
ERTEJAL ERTEJALI